Thursday, December 12, 2013

PETUA RAWAT RAHIM BENGKAK SELEPAS BERSALIN















RAWAT RAHIM BENGKAK SELEPAS BERSALIN.

Ambil sekepal beras , halia dan jintan manis... Halia taddi diketuk dan dikeringkan. Tumbukkan lada hitam dan cengkih. Bahan-bahan ini diasingkan dan dimasukkan dalam kain. Kemudian balutkan pada perut setiap pagi dan petang selama tempoh berpantang.

Selain mengelakkan rahim membengkak, ia juga berupaya membuang angin dalam badan dan melancarkan peredaran darah. Boleh juga diamalkan selepas tempoh berpantang untuk mendapatkan perut dan pinggul yang cantik serta rahim yang sihat.

Notakakitangan:Petua ni kadang ikot kenegerian dan kebiasaan sesebuah keluarga keturunan. Ibu Hamil yg muder boleh lah tanye pd Kakak2/Makcik2 mengurut untuk kesahihan ok. Dorg lebih arif.
Sebagai contoh; serbok manjakani ditabur atas pad utk rawat pintu rahim,.....seperti kebiasaan sebelah nur, biji Manjakani diasah pd buntut lesung batu, dititip air seperti bedaksejuk,dan ditepek pada pintu rahim/utk mempercepatkan jahitan kembali pulih..

Ada jugak yang gunakan bijimanjakani utk merawat luka kencing manis,...atau dibuat minum rebusan...(which is which am not tht clear,..tp itulah petuanyer).

Infact,buat pasangan yg telah berkahwin tapi lewat utk mengandung disarankan pergi mengurut,dan selepas mengurut disyorkan makan manjakani, utk membersihkan aliran dalaman. Mengecutkan urat urat yg kembang,.. Tapi let the Makcik Urut advise further laa yer,...http://www.facebook.com/BuahManjakaniOnline



+Tips Kehamilan
+BUKU & E-BOOK PANDUAN MENGHADAPI KEHAMILAN
+PENJAGAANKESIHATAN DAN SENAMAN SEMASA MENGANDUNG


No comments:

Featured Post

BuahManjakani Kapsul Serbok Manjakani Sabun Manjakani Manjakanigentel Scrub Manjakani MaskerManjakani

Knur jual dlm bentuk Singlebuy & Hotdeals. Singlebuy. (s...